יום חמישי, 24 בינואר 2019

מידעון לסיכום הרבעון

View this email in your browser
כלכלה
ד"ר אורי כץ בחן את מדיניות הסחר הישראלית בשני ענפים ספציפיים: ענף הטקסטיל והביגוד וענף המזון. למחקר המלא. בפינתו בערוץ 10 רועי עידן תמצת את עיקרי הנייר.
נייר מדיניות חדש של ד"ר מיכאל שראל הכלכלן הראשי לשעבר ושל יורם גבאי הממונה לשעבר על הכנסות המדינה מציע לשנות את שיטת המס. 
פורום קהלת לכלכלה כימת את ההטבות הכספיות הניתנות למשפחות חד-הוריות לאורך זמן. מטרת המחקר היתה בראש ובראשונה להשיג את הנתונים ובהמשך לבחון האם האופן שבו ההטבות ניתנות הוא היעיל ביותר. כצפוי הנייר עורר דיון שבחלקו היה ענייני. 
משילות
פרופ' אברהם דיסקין וד"ר עמנואל נבון הכינו נייר מדיניות המציע רפורמה בשיטת הבחירות. לקראת הבחירות הפנימיות במפלגות כדאי לקרוא את ההצעות שעשויות, בין השאר, לשפר את הקשר בין הבוחרים לנבחרים. הצעות אחרות בנייר המדיניות נועדו לצמצם "זריקת קולות לפח".
גם בחודשים האחרונים נושא היחסים יחסי דרג נבחר-רשות שופטת עמד בראש הכותרות. ד"ר אביעד בקשי כתב והתראיין על החלטת נשיאת ביהמ"ש העליון להרחיב את הרכב הדיון בנושא חוק יסוד הלאום, עו"ד מאיר בוחניק התראיין על דבריה של המשנה ליועמ"ש בכנסת ועו"ד אהרן גרבר כתב על חציית הקווים מהשירות הציבורי לפוליטיקה. 
חינוך ואוטונומיה
סקר חדש שהזמנו מגלה שסביבת לימוד נפרדת היא שיקול מכריע בקרב נשאלים המזדהים כחרדים המעוניינים לרכוש השכלה גבוהה. להורדת הסקר המלא
ב-8 בינואר ב' בטבת קיימנו כנס תחת הכותרת "חרדים למשק: חירות, שוויון וחברה" שעסק בהשתלבות החרדים באקדמיה ובתעסוקה וכן בשאלות של הפרדה מותרת ואסורה. בכנס דיברו פרופ' רון שפירא, פרופ' נויה רימלט, נעמי פרל, ד"ר מיכאל שראל ואחרים. 

בסרטון להלן: אהוד פראוור, סמנכ"ל ממשל וחברה במשרד רה"מ.
בחודש הבא נקיים כנס בנושא אוטונומיה בחינוך. בשנה החולפת פרסמה מחלקת מחקרי מדיניות סדרת ניירות מדיניות בנושאי אוטונומיה ובחירה במערכת החינוך, מינוי מנהלים  ומימוש המדיניות בתחומים אלה. 
משפט בינלאומי
במשך למעלה משנה עבדה מחלקת משפט בינלאומי על החלק השני של המחקר Who Else Profits הבוחן את פעילותן המסחרית של חברות בינ"ל בעיקר מאירופה בשטחים כבושים ברחבי העולם. אחת מהחברות שבלטו בדוח עוררה סערה לאחרונה כשהחליטה להסיר את הדירות הנמצאות באזור יו"ש מהאתר שלה. פרופ' יוג'ין קנטורוביץ', ראש מחלקת משפט בינלאומי בפורום הצביע במאמר ב-Wall Street Journal על הצביעות בצעד זה. בהמשך קיימנו במשרדי הפורום מסיבת עיתונאים לכתבים זרים בהשתתפות סגן השר ד"ר מיכאל אורן. 
לקראת מועד פקיעת המנדט של כוח TIPH בחברון כתבו פרופ' יוג'ין קנטורוביץ' ופרופ' אבי בל לפניו מאמרים הקוראים שלא לחדש את המנדט לכוח הזמני העוין. בעוד כשבוע נדע אם הקריאה נפלה על אוזניים קשובות.
Copyright © 2019 Kohelet Policy Forum, All rights reserved.
שמך מופיע ברשימת המכותבים לדואר זה

Our mailing address is:
Kohelet Policy Forum
Am Ve'olamo 8
Givat sha'ul
Jerusalem 9546306
Israel

Add us to your address book


Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this list.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה